Handelsbetingelser

Læs vores salgs- og leveringsbetingelser som gælder for alle leverancer fra Mertz-Design ApS.

1. Sikker e-handel
2. Køb
3. Betaling
4. Levering og fragt
5. Fortrydelsesret

    5a. Værdiforringelse
    5b. Returnering
    5c. Refundering af købesummen
6. Reklamation
7. Forbehold
8. Persondatapolitik

1. Sikker e-handel

www.mertz-design.dk benytter sig af Bambora’s (tidligere epay) betalingssystem, som lever op til alle de sikkerhedskrav der er stillet, og er godkendt og certificeret af PBS. Al kommunikation mellem Bambora's betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se de data som udveksles. Ligeledes krypteres data der sendes mellem Bambora's betalingssystem og PBS's betalingsserver.

2. Køb

Når du bestiller noget gennem www.mertz-design.dk, handler du som kunde med:

Mertz-Design ApS
Tyge Rothes vej 3
DK-5230, Odense M
CVR-nr.: 31893909

Bestillinger anses for gennemført, når ordrebekræftelsen er sendt til kunden. Dette sker normalt automatisk umiddelbart efter bestillingen er gennemført.

3. Betaling

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inkl. 25% dansk moms.

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende pris.

Ordrebeløbet hæves først på fra det anvendte betalingskort, når ordren er afsendt.

Betaling kan foretages med følgende kort:

Dankort
Visakort
MasterCard

4. Levering og fragt

Afhængig af den enkelte bestilling bliver den sendt med én af følgende fragtfirmaer:

GLS
DAO365
PostNord

Leveringstiden for lagervarer er normalt 3-5 hverdage, hvis andet ikke er anført. Varer bestilt efter kundes ønske er med betydelig længere leveringstid, som oplyses ifm. bestillingen.

Bestillinger på samlet mere end 800 kr. sendes fragtfrit i Danmark.

For bestillinger på i alt mindre end 800 kr. pålægges porto ud fra følgende satser:

40 kr. for levering til nærmeste pakkeshop

5. Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, der træder i kraft samme dag, du fysisk modtager din bestilling.

Køb foretaget mellem den 24. november - 24. december kan byttes frem til og med den 31. januar.

Hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, kan du ikke bare afvise at modtage pakken. Du skal i stedet indenfor din 14 dages fortrydelsesret meddele os om, at du ønsker at fortryde dit køb per e-mail til info@mertz-design.dk. I e-mailen skal du gøre det tydeligt, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret og oplyse følgende:

Ordrenummer
• Bestillingsdato
• Faktureringsnavn
• Adresse

Selve returforsendelsen skal du sørge for er afsendt senest 14 dage efter, du har meddelt os om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Der ydes ingen fortrydelsesret i forbindelse med erhvervskøb.

5a. Værdiforringelse

Du har lov til at prøve varen derhjemme svarende til, hvis du prøver en vare i en butik. Dvs. at du har lov til at håndtere varen på en måde, så du kan fastslå varens art, egenskaber og funktion.

Såfremt du returnerer en vare som er anvendt i større omfang end beskrevet foroven, betragter vi den som brugt, hvilket medfører at du kun får en del eller intet af købesummen refunderet. Det præcise beløb vil afhænge af varens vurderede handelsmæssige værdi.

Eksempel: Varer som returneres med skader, som følge af forsøgt montering med værktøj, betragtes som anvendelse ud over det sædvanlige. Det præcise refunderingsbeløb vurderes derfor ud fra den enkelte sag.

5b. Returnering

Omkostninger i forbindelse med returneringen afholdes af dig som kunde. Det betyder samtidig at returforsendelser afvises, hvis de sendes uden porto eller på efterkrav.

Som kunde bærer du det fulde ansvar for varen fra det øjeblik du modtager den. Derfor er det også dit ansvar at returvaren pakkes forsvarligt. Hvis varen tager skade pga. mangelfuld indpakning, kan det medfører, at du mister en del af købesummen. Det præcise beløb afhænger af varens vurderede handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at returneringer sker ved genbrug af emballagen, som varen blev modtaget i og at den bliver sendt som pakkepost med tracking nummer eller som anbefalet brev. På den måde kan du til enhver tid dokumentere, at returneringen fandt sted rettidigt.

Når du bruger din fortrydelsesret og returnerer den købte vare, skal du huske at:

1. gøre det tydeligt at pakken er en returnering. Det kan du f.eks. gøre ved at skrive “RETUR” uden på pakken
2. vedlægge en kopi af fakturaen i pakken

Returforsendelser skal sendes til:

Mertz-Design ApS
Tyge Rothes vej 3
DK-5230, Odense M

5c. Refundering af købesummen

Vi behandler returforsendelser hurtigst muligt og refunderer købesummen senest 14 dage fra du har meddelt din brug af fortrydelsesretten. I tilfælde af, at varen har lidt en værdiforringelse, vil denne blive fratrukket dit tilgodehavende.

Ved købesummen forstås ikke kun varens værdi men også den eventuelt betalte porto.

Refunderingen vil normalt ske til samme betalingsmiddel, som blev brugt ifm. købet med mindre andet er aftalt.

Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde refunderingen, hvis vi ikke har modtaget returforsendelsen og indtil du kan dokumentere, at den blev sendt rettidigt.

6. Reklamation

Som forbruger har du 24 måneders (12 mdr for erhvervsdrivende) reklamationsret på varer jævnfør købeloven. Det betyder, at såfremt varen havde en fejl, da du købte den, har du afhængig af den konkrete sag ret til at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, som er opstået i forbindelse med almindelig brug og slitage. Ved forkert brug, uheld eller misbrug af den købte vare bortfalder reklamationsretten også. Såfremt der reklameres på en købt vare, som ikke fejler noget, vil varen blive sendt retur og du (kunden) vil blive opkrævet betaling for ny emballage og forsendelse.

Brug af reklamationsretten skal ske indenfor rimelig tid fra du har opdaget manglen. Det betragtes i rimelig tid, hvis du reklamerer indenfor 2 måneder fra du har opdaget manglen.

Inden du sender os reklamationsvaren retur, bør du anmelde den per e-mail til info@mertz-design. Din anmeldelse skal inkludere en så detaljeret beskrivelse som muligt og såfremt det er muligt anbefaler vi, at du indsender et par billeder, som viser sagens omfang.

Når din reklamation er berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger til en rimelige grad. Husk derfor at vedlægge en kopi af din kvittering for forsendelsen, for at få udgiften dækket.

Det er dit ansvar at sørge for, at varen sendes forsvarligt. Skader på returnerede varer som skyldes dårlig eller mangelfuld emballering er dit eget ansvar.

Bemærk at forsendelser afvises, hvis de sendes uden porto eller på efterkrav.

Reklamationsvarer skal sendes til:

Mertz-Design ApS
Tyge Rothes vej 3
DK-5230, Odense M

7. Forbehold

Der tages forbehold for eventuelle tastefejl, prisændringer og udsolgte varer.

8. Persondatapolitik

For at du kan handle på www.mertz-design.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer (mobilnummer)
E-mailadresse

Oplysningerne ovenfor registreres i forbindelse med ordren udelukkende med det formål at levere din bestilling.

Vi lægger stor vægt på privatlivets sikkerhed og oplysninger afgivet til www.mertz-design.dk videregives eller sælges derfor aldrig til tredjepart uden dit forudgående samtykke. Af samme grund registrerer vi ingen personfølsomme oplysninger.

Oplysningerne registreres hos Mertz-Design ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter de slettes.

Når du er registreret hos Mertz-Design ApS kan du jævnfør persondataloven til enhver tid gøre indsigelse mod registreringen. Du har ret til at kræve indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Ønsker du at gøre indsigelse bedes du rette henvendelse per e-mail til info@mertz-design.dk

Persondatapolitikken som beskrevet under handelsbetingelserne her er en opsummeret udgave af den fulde persondatapolitik, som findes her. I tilfælde af, at der skulle forekomme afvigelser mellem de to udgaver, er det til enhver tid den fulde persondatapolitik, som er gældende

Den dataansvarlige på www.mertz-design.dk er Daniel Mertz.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 09.12.2018